Jom Kira

Wednesday, September 28, 2011

I've seen it all...




Assalamualaikum...

Ape khabar semua orang.... bersawang plak blog aku ni... kekadang dah malas dah nak menulis kat sini... tapi aku gagahkan jugak tuk menulis... takde Idea pun nak tulis ape... cuma lately ni jiwa aku tak tenteram... aku rasa nak kerat lapan jer badan aku ni... kat sini perlukan aku, kat sana pun perlukan aku jugak... huh! (mengeluh kejap... tapi tak elok mengeluh sebenarnye)....

life... career... education... love.... The Future...

Wow... so many thing yang berlegar2 dalam pala otak aku... tapi baru2 ni aku ade jumpa advisor aku... die cakap buat yang penting dulu... kalau nak kejar semua dalam masa yang sama memang kita tak mampu... so, aku dah susun semula strategy aku... listkan semua perkara... buat yang mana penting dahulu... jangan tamak... dah dapat betis nak peha plak... senyum sikit... senyum lagi... huh... camner nak bawak perwatakan ceria ni... ceria ceria... hahahaha... aku dah nak mula merepek dah ni...

Focus Zaid... ok... ade satu citer ni... dan aku nak riuhkan kat satu dunia biarpun takde org yang baca blog aku ni... aku nak bagi tau kat semua buat pertama kali aku dianugerahkan dengan pingat gangsa di pertandingan memasak bertaraf dunia hehehe (Culinaire Malaysia 2011)... bila fikirkan balik, zaman belajar dulu aku tak berpeluang untuk bertanding... aku bukan pelajar yg menonjol pun untuk chef aku pilih... so, zaman bekerja ni kuasa di tangan aku sendiri... aku beranikan diri... aku melangkah masuk ke arena reality dunia masakan... hahaha... alhamdulillah.. merasa gak hasil nye... lagi pun niat utama aku untuk bawak anak didik aku pergi jauh... aku suka bila mereka mempunyai jiwa.. mereka mempunyai minat yang mendalam... kehendak aku no.2... anak didik aku diutamakan... alhamdulillah....
Pingat pertama aku dalam dunia masakan

aksi aku dalam arena dapur



Bersimpul-sila aku... aku... aku... aku... ahhhh semput lagi (lawak kumpulan sepah).... hahahaha aku dah angau kot ni.... ape aku citer ni... emmm ok camni... aku rasa aku dah *&^%$%^^&*... demi masa depan... Doa banyak2... InsyaAllah...

Alam pekerjaan aku... Hmmmm aku mula servey dunia baru... aku bukan... eh jab aku rasa tak elok aku citer benda ni kot... insyaAllah... ade masa aku citer... hahahaha... class sem baru dah mula... seronok tengok bebudak semangat nak amasuk kitchen... berkobar2 jiwa die orang... aku pun naik semangat gak... tak tau lah esok lusa die org cari masalah ngan aku... huh maleh aku nak melayan... hahahaha yg penting kita ceria kan....

Dunia pembelajaran aku berjalan dengan lancar... semester terakhir... cabaran makin mencabar.... research (mencari kebenaran)... aku sedang mencari kebenaran... kebenaran yang hakiki... insyaAllah... coordinator dah tukar baru... sempoi... advisor aku pun.. ok lah.. jangan die suruh aku pikir lagi sudah... hahaha dugaan semua tuh... aku hadapi semua dengan senyuman... Alhamdulillah...

The future... kita merancang dengan usaha yang gigih dan ikhlas... dan biar Allah yang menentukan... 

 

No comments: