Jom Kira

Thursday, June 16, 2016

Dimana aku Sekarang?



Assalamualaikum... 

Just nak update blog.. well lately ni have been tersangat lah sibuk... hehehe urusan keluarga, urusan anak.. dan juga urusan diri sendiri yang tak tahu hala-tuju... Aku mungkin dikaburi dunia berkeluarga hingga aku lupa siapa aku sebenar... hahaha bukan nak berbunga-bunga... tapi sebenar nya hati aku ni halus... Wah, cerita pasal hati jantung ni.. emmm baru baru ni dalam bulan march 2016 aku di diagnos oleh Dr Ting (pakar cardiology) yang aku kena minor heart attack... peh... terkesima aku sebentar dan terjaga dari lena.. Detik hitam yang aku lalui itu buat aku bukak mata seluas-luasnya.. Aku harus lakukan perubahan drastik... Punca serangan angn ahmar halus itu disebabkan heavy smoking aku ni, cholestrol dalam badan aku normal.. so mulai saat ini aku nak bagi tahu seluruh rayat Malaysia yang aku finally dah berhenti merokok... Alhamdulillah... now dah bulan 6 so stakat ni dah 3 bulan aku tak sentuh benda haram tuh.. vape aku hilang kena curi.. bagus gak pencuri tuh.. confirm aku tak isap pape dah.. aku cuma hisap oksigen yang segar-bugar sahaja..


So now aku on medication, aku nak cuba ubah cara hidup... aku nak main basical semula lah... target skang aku nak beli basikal balik.. hmmm yang baru lah off-course... so kumpul duit dari skang.. insyaAllah dalam dua tiga bulan lagi aku boleh stop medication aku ni.. start living a healthy again..


Oh.. semenjak dua menjak ni juga aku dah start jamming balik.. well, band member lama.... dah serasi agaknya... takde org dah nak jam ngan aku.. aku penah cuba jam ngan sudent aku, tapi cam tak berjaya and agak kekok lah.... so back to same line up..... cuma kali ni kami semua dah matang lah.. aku pun malas nak gaduh2 ... die org nak kutuk aku lantak lah... aku bukan nye terer mana pun.. kalau die org nak buang aku pun aku tak kesah... objective aku sekadar ade aktiviti hujung minggu... sekali sekala tingalkan anak bini sebab sanyang... kan!... 

Aku rasa buat masa ni..... ini saja yang dapat bagi peringatan untuk aku.. lepas ni aku akan cuba active kembali mencoretkan "word-play yang sinis" eh.. terpakai ayat member aku plak... hahaha... well until next time see ya....

 

No comments: