Jom Kira

Thursday, December 31, 2009

Setangkai daun limau purut



Assalamualaikum


Hari ini satu hari bulan Januari 2010, Alhamdulillah, aku masih mampu dan boleh bernafas lagi, aku bersyukur pada Allah kerana tubuh badan hambaNya masih sihat. Post kali ni mukin aku bersifat hipokrit, hehe…. Aku nak cite ape yang telah aku lakukan dalam tahun 2009. idea ni terdetik bila aku tengah mengisi performance appraisal untuk akhir tahun aku, harap2 naik gaji lagi tahun ni insyaAllah… kekadang tuh membuat aku tergelak sendiri, entah ape yang aku buat dalam masa setahun… tapi bila aku lihat balik gambar2 yang ade dalam simpanan aku dan post yang aku coretkan dalam laman blog ni, semua pengalaman dan pengajaran yang aku lalui dalam tahun 2009 datang kembali dan mengimbas kembali dalam ingatan aku hehe… gelak ketawa, sedih duka semua nye ade…



Aku nak start citer aku ngan tajuk post ni. Tak sangka aku menamatkan saat akhir 2009 dengan mencari setangkai daun limau purut hehe... pada malam 31 December aku tangah buat rendang daging untuk pulut kuning, adik pompuan aku nak kawen. Tengah aku mengacau rendang tu, aku lupa daun limau purut, aku tgk jam dah 10:45.. so dengan harapan, tolong lah ade limau purut tengah malam ni. So aku amik kunci keta aku dan terus kuar, sedang aku tengah drive tetiba aku perasan, ramai plak manusia kat shah alam ni yang kuar tengah malam ni, ade pelak sekumpulan budak (tak abis skolah lagi kot) menungang basikal G-pang dengan bendera melaysia dan bertopi santa claus... ”la ade lagi ker group ni” aku ingat rancangan 360’ dah hapuskan kumpulan yang memburukan image rakyat Malaysia ni hehe...




Dah lama aku tak merayau tengah malam cam tuh tanpa tujuan... dulu zaman aku hingusan memang selalu gak ah merayau cam tuh hehe... tapi aku takde basikal G-pang ah, aku merayau naik keta kancil... 2009 aku mula dengan azam aku nak further study aku... konon nye nak gi oversea, tapi ape kan daya takde rezeki... dengan takdir Allah... aku masuk UiTM lagi, so tercapai gak ah azam aku tuk sambung belajar... hmmm aku ingat lagu yang memulakan tahun 2009, selalu berkumanadang kat radio. Lagu tu gak menjadi juara anugerah juara lagu... lagu dari ”meet uncle hussien - lagu untuk mu”... takde kena-mengena pun ngan aku tapi aku nak bagi tau gak... tahun 2009 juga merupakan tahun aku menjinak dengan blog. Kiranye aku boleh digelar blogger ker... entah la... yang pasti blog ni memang membantu aku, tapi yg pasti blog ni bukan diary aku...



Oh yer.. 2009 juga aku jual MTB kesayangan aku... tapi aku taknak menyesal... kerana penah seorang profesor bagi tahu aku “the past is the past, you cannot change the past” kira word of wisdom die tuh memang masuk akal ah... tapi aku nak sambung ape yang die kata tu… “but you still can change the future”... so itu yang aku nak lakukan untuk tahun 2010 ni, ade banyak azam yang tersenarai yang best tu biar aku sorang jer yang tahu.. azam yang aku nak kongsi is aku nak amalkan hidup yang sihat... aku nak berhenti tabiat merokok... kenapa lah aku start merokok... well harap2 tercapai lah...



Hmmm 2009 gak ramai sahabat aku menamatkan zaman bujang dan ade gak yang baru bergelar ayah... pape pun aku tumpang gembira untuk die org... oh ye aku baru beli katil “divan”, katil lama aku patah, munkin aku dah berat sangat kot... and katil aku tuh selamat dihantar pada 31 December (smalam) harap2 katil aku ni dapat membantu aku tuk amalan hidup sihat aku hehehe... Reandang aku dah sejuk kot, aku nak transfer rendang aku dalam bekas... nanti aku nak kukus pulut petang nanti plak...


So 2009 aku stakat ni jer kot... pape pon jadi lah manusia yang terbaik dalam hidup...



1 comment:

Akmal said...

apa apa la ...hehe bro kg aku byk limau..hehehe..lagu best arr