Jom Kira

Sunday, July 25, 2010

New Feelings...



Assalamualaikum...

 Hari ini hari Isnin... satu titik dimana mulanye minggu yang baru. Pagi tadi aku bangun malas2 kesejukan, aku intai luar tingkap, hujan gerimis... aku nak lompat balik atas katil, tapi aku terpijak sejadah merah aku, oh ye! aku amik wuduk dan bentangkan sejadah aku... mari menuju kejayaan... 

 Hari Sabtu lepas aku bersama sahabat aku ade melepakkan diri di dawood... lama tak jumpa sahabat aku dari Ipoh, aku ingat satu topic perbincangan kami... pasal public speaking, perkara biasa. tapi ade satu point yang buat aku terfikir mengunakan otak sebelah kanan aku sekejab, kemudia aku paskan pemikiran itu pada otak sebelah kiri aku... point yang cuba disampaikan sedikit sebanyak kena setempek kat muka aku...

Hari Ahad kemudian.... Aku ade kelas sarjana aku seperti biasa, pensyarah aku dah bagi tau mingu lepas yang mingu ini ade presentation titik kuasa... aku kurang bersedia, tapi watak aku dalam kelas sudah terkenal dengan memberi presentation paling awal... sebaik saja pensyarah aku cakap "ok first volunteer" budak gastronomi pandang aku... aku pandang balik sambil mengangkat kepala "apesal aku plak?"... 

Hari ini hari Isnin, satu titik dimana mulanye minggu yang baru.... 

No comments: