Jom Kira

Thursday, February 17, 2011

Maaf


Assalamualaikum...

Aku rasa terlalu awal untuk meminta maaf, tapi bila waktu sesuai untuk minta maaf? aku pun kurang pasti... jadi tak salah kalau aku ingin meminta maaf sekarang... tapi takde lah semudah itu untuk meminta maafkan... kekadang kita dah minta maaf tapi org yang patut maafkan kita, tak maafkan pun... jadi bagaimana kita nak meminta maaf dengan org itu... bila pun aku tak tahu... walaupun aku takde lah buat silap... tapi siapa yg tahu kan... aku banyak kali luka kan orang... dalam keadaan sedar atau pun tidak... siapa yang tak pernah buat silap?... aku pun bukan nye sempurna... tapi kalau aku dah minta maaf sekarang, kemudian aku lukakan orang lain lagi camner... berapa kali nak minta maaf?... maaf wujud disebabkan wujud nye kesalahan, tapi kalau kita hapuskan kesalahan maka tak perlulah kewujudan maaf... tapi itu lah Kita, dicipta di muka bumi ini untuk di uji... aku sedar... aku sedar... Sempurana sangat ke aku ni? jahat sangat ke aku ni?.... keji...
aku minta maaf.... kau maafkan aku? aku maafkan kau...


 

No comments: