Jom Kira

Tuesday, March 15, 2011

Akhirnye Sempurna...


Assalamualaikum... 

Alhamdulillah papan plai-wood aku telahpun di cat hitam... terima kasih akim and the gang kerana sanggup sudi menunaikan hajat aku hehehehe... bagus budak2 aku dengar cakap... Emm aku nak kongsi citer ni tadi kelas aku berjalan dgn lancar walaupun ade beberapa kelembapan berlaku... kebelakangan ni aku banyak sangat tonton Iron Chef... mungkin itu innovasi kot entah le... emm disebabkan last week punye presentation tak beberapa mempersonakan, so kali ini aku cuba berfikir cara Iron Chef (poyo gila) untuk garlic fried rice tadi aku buat cara biasa cuma kali ni fried rice tuh aku roll dalam nori (seaweed) then aku celup dalam tempura batter dan deep fried... dan hasil nye agak menakjubkan, begitu juga presentation food tadi... tapi hari ni tak dapat sambutan ramai.... 

Huh! letih dah nak abis semester dah ni, bape kali aku nak ulang kat budak2 amik pingan, bukak oven ape semua... takan tuh pun aku nak ingatkan lagi... hadoi... tapi tuh lah disebabkan aku ni jenis memasak kerana aku seronok, itu yg buat aku kembali reda dengan budak2 ni... aku dgr tadi ade lecturer merajuk tinggalkan kelas hahaha... budak2 pastry tadi terkontang kanting... sape suruh buat creaming method guna wire-whisk kan cikgu ko dah merajuk... hahahaha...

Emmm.. ade sepekara lagi yang kelakar berlaku dalam hidup aku... aku tak tau ape punca nye tapi DIA tiba2 jer muncul... mula berchating dengan aku balik... un-blacklist aku dari FB... hmm... aku pun tak tau ape niat DIA... aku rasa bersalah pun ade.. sebab DIA sudah pun jadi tunangan orang... aku taknak cari masalah ngan sapa2 and aku taknak lukakan hati sapa2... aku selesa seorang diri... "biar aku dengan jeans biru ku"

Sushi maki with Miso soup

Chicken Teriyaki with Tempura vege and garlic fried rice

Beef Teriyaki with Tempura vege and garlic fried rice

Tropical Fruits

SEMPOI
 

No comments: