Jom Kira

Sunday, April 11, 2010

6 HIJAU

Assalamualaikum...

Hari sabtu lepas merupakan hari penat sedunia aku, seawal pagi, aku mulakan hari aku dengan kelas Dr Saleh, ade presentation, Alhamdulillah semua berjalan lancar, di sebelah petang pula aku ade kelas Prof Toh, ade exhibition pasal New Product Development, rushing kehulu-kehilir, al-maklumlah, paper ni takde final... so final project ni kena buat betul2 ah... walupun tak dapat product terbaik atau booth terbaik, tapi aku rasa lega, sebab segala beban dah terlaksana... hehehehe

Sebelah malam pula aku dikejutkan dengan adenye kawan lama aku time sekolah rendah dulu darjah 6, add aku di facebook, nama dia Sha... then die suruh join group "6 Hijau - SK Seri Kota"... kat group tuh ade 30 members termasuk aku skali... wow, aku tak terkata... rupanye, ex-classmate aku ni dah lama mengumpul kengkawan darjah 6... aku rasa cam nak mengalir air mata gembira jer... hehehehehe... total classmate kite org tak silap ade 47 org... so still ade lagi yg masih tercicir.....

Ok kite recap balik pasal perjalanan hidup aku,... aku skolah di "Sekolah Kebangsaan Seri Kota" Kelantan Darul Naim, waktu aku darja 6 (UPSR) sahaja,, pada tahun 1992, then family aku pindah ke Shah Alam dari aku umur 14 tahun sehingalah sekarang  tahun 2010 (umur aku hampir 30 tahun)... waktu darjah 6 dulu, aku ni pendiam, aku pernah wakil skolah main hoki, wakil kelas main bola, so sapa yang aktif sukan ngan aku, aku ingat2 sikit lah... yg lain aku ni total lost.. lagi2 yg perempuan... memang time tuh aku tak penah sembang ngan perempuan pon hehehehe... kalau yg lelaki tu InsyaAllah aku ingat lagi lah...

Hmm berbalik pada facebook tadi, aku tetiba rasa cam seronok, and aku dapat tau group ni diketuai oleh Haswati (tie) die lah master mind dalam project nak wat gathering semua ex-classmate darjah 6 ni... paling mengejutkan kata Nye die pernah duk satu meja ngan aku.... aku minta maaf banyak2 kerana ingatan aku ni masih samar2... ye lah dah agak, 18 tahun aku tak pernah jumpa die org,..... aku ni jenis aktif mengikuti gathering reunion, dah banyak aku follow, reunion kelas degree aku memang rapat, reunion diploma aku, memang happening, reunion form 5 aku, the best ever.... reunion form 3, geng2 paling rapat aku sampai ari ni still lepak mamak sekali. Tapi kali ni reunion darjah 6 hijau.... wow.... aku tak tau nak ekspres diri aku camner.... kata nye akan berlangsung pada Raya puasa ni, insyaAllah...



No comments: