Jom Kira

Thursday, April 22, 2010

Bila Air Mata Mula Mengalir


Assalamualaikum...

Aku terjaga tadi jam 3:30am, panas agaknye, tak boleh nak lelapkan mata.... aku turun bawah buat kopi... hmmm haruman secawan kopi memang menyegarkan... hehehe, so... aku nak tido dah tak bole dah, skang ni dah jam 4:16am, jab lagi aku nak jaga exam International Cuisine.... so ade lagi masa ni leh lah aku coret sebaris dua kat blog ni.... aku teringat situasi tadi, berlaku di office aku, biasalah time2 hujung semester ni pelajar aku ade yang nak hantar assignment lah, nak tengok carry marks lah.... entah lah, dah jadi macam trend palk.....

Ok... cite ni cam ni, kekadang tuh bila pikir balik aku rasa nak tergelak pun ade gak... tapi bila benda dah berlaku terasa cam aku ni jahat ker.... sebab itu kata2 terakhir yang di lontarkan oleh student aku "sir ni jahat"..... hmmmm la aku tak cite lagi ker... ok, petang tadi, jam 5 petang lebih lah, aku dapat massage dari student aku ni fara (bukan nama sebenar)... die cakap die selit assignment die bawah pintu aku, die tak sempat nak jumpa aku katanye ade hal urgent.... so ok lah, aku check bawah pintu office aku, takde ape pon, aku tanye room mate aku, "ade nampak assignment budak aku tak" die pun cakap takde pon, so aku balas balik pada fara, mengatakan aku tak terima ape2 pun assignment dari die, agak nye si fara ni risau kot, so die tanye "sir ade kat office lagi tak?" waktu tu jam dah 6 petang lebih dah, aku jawab ade lagi, so beberapa minit kemudian si fara ni muncul depan pintu office aku, pastu die tenung pintu office aku, dan pintu office sebelah, so aku tnye die, "fara selit kat pintu mana? office ni ker office sebelah?" muka fara mula berubah, dan die jawab "ha ah, saya salah letak, saya selit kat pintu sebelah ni" setahu aku jiran seberah office aku ni dua2 cuti, so office mereka gelap satu hari, so aku tanye fara "so camner ni?" alik2 si fara marah aku "sir lah, takde tadi" aik asal aku plak yang kena marah....

Salah sape? skarang ni... kemudian si fara ni cuba cungkil2 bawah pintu office jiran aku ni... then aku bagi tau dia, "eh mana bole suka2 nak cungkil2 office orang, nanti saya kena tuduh mencuri plak" si fara ni mula gelisah, die beriaksi tak tentu, then aku cuba nak sekolah kan die, lain kali amik tahu lecturer awak duduk kat mana.... then mata fara mula sebak kemerahan, suara nye mula berubah seumpama die tidak mahu menangis tapi disebabkan situasi tersebut die terpaksa menangis dan air mula mengalir dari mata fara jatuh ke pipi die, bila aku nampak air mata die je aku mula lemah, aku ni tak bole tengok orang pompuan menangis, so aku bagi tau die yang tadi aku dah agak dah yang die tersilap selitkan assignment die, so sebelom die sampai tadi aku dah bukak office jiran aku dan mendapati assignment die memmang ade di situ.... hehehehe so aku sekolah kan die lagi, lain kali jangan ambil endah tak endah jer, cuba ambil berat sikit, assignment ni 20% dari markah.... lepas tu si farah kesat airmata die, dan tanye pada aku "sir dah dapat lah assignment saya" saya jawab "ye" sambil mengagukkan kepala, lepastu si fara lontarkan kata " sir ni jahat" lalu die pon terus keluar.... aku rasa bersalah sangat2 tapi aku tak tunjukkan... niat aku nak bagi pengajaran pada die, bukan aku nak marah atau maki hamun, cuma peringatan... tapi kalau die marah pada aku nak wat camner....







P/S: sahabat aku ade pesan, jangan sesekali provoke kaum wanita.... tapi ini bukan provokasi, tapi cara aku mendidik anak murid aku, kalau salah cara nye aku minta maaf.....

6 comments:

ainkhurun... said...

ok arr tue cep..bgus gak kne sekolah nie..if bdk baru pun,xkan dlm mase 4bln tak kenal bilik lectr sndri yg mane satu!! hahahah!!

Unknown said...

salam.... budak skang mmg manja...kalau sy terus tak amik assignment tu...biar padan muka dia...dah la salah letak nak marah plak...huhhh, betulla org kate, student skang sgt manja...

pwincess AJA said...

macam-macam perangai students sekarang.
sabar jela sir ea.
sy nak mintak maaf kat sir kalau sepanjang sir ngajar sy ade sy buat sir terasa ke ape mintak maaf ea sir...:)))
(nak exam baru mintak maaf.eheee.:DDD)
terima kasih untuk 'ilmu' yg dah sir share.;)))

chefzyco said...

ainkhurun: awak tau ker office saya kat mana? hehehehe

cinnamon: kalau kat UiTM memang dah kena campak kat tong sampah dah... tapi kami flexible sikit kat sini.. heheehe

Pwincess AJA: saya pun minta maaf gak... and terima kasih sebab jadi student yang baik...

e.p said...

hehehe...

ntah kenapa aku jadi addicted plak ngn blog ni bro...

erm, maybe this is the only way aku update pasal ko.. lagipun, content blog ko ni bagus n agak berilmu skit..

posting ko yang aku ni comment pasal :

kaler merah n biru untk font yg ko guna sebagai dialog. nampak sangat selalu g karaoke. hehe

the rest, hal2 biasa seorang lecturer je tu...

Ahmad Tongkeng said...

haishhh Epi punye comment ni mmg terlebih pandai lah haishh..

haha

weh, budak2 skrg mcm ni ke?
hmm banyak lemak jugak ye
kalo aku, taktau la aku nak marah ke nak basuh.. takpun aku goreng dulu